Gepubliceerd :30-09-25
Deze week delen wij twee debatopdrachten over kiesrecht in Nederland.
In opdracht 1 gaan de leerlingen door middel van een binnen- en buitenkring met elkaar in gesprek over welke mensen wel of geen kiesrecht zouden moeten hebben.
In opdracht 2 gaan de leerlingen kijken naar wie wel of geen stemrecht zou moeten hebben. Dat doen ze zelfstandig en in tweetallen. Ook bespreken ze of het met een voldoende afronden van maatschappijleer ervoor kan zorgen dat je stemrecht krijgt. Genoeg mogelijkheden om de leerlingen aan het denken te zetten en/of in gesprek te gaan!